ANTARA KLANG, MUAR, KOTA BHARU DAN KANGAR

by - 7:36 PTG

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Sejak beberapa bulan lalu Zumal merantau dari Kangar ke Klang lepas tu ke Muar dan kemudian balik semula ke Klang lepas tu ke Kota Bharu dan kembali ke Kangar semula. Perjalanan bukan kerana pergi melancong tapi jumpa sanak saudara yang jarang dapat jumpa.

Dalam semua lokasi yang Zumal pergi hanya Kangar je buat hati Zumal tenang sebab semua tempat Zumal pergi jem dan serabut. Zumal pulak jenis mudah stress ada bising-bising sikit dah buat sakit kepala. Jadi Zumal ambil keputusan balik semula ke Perlis Indera Kayangan. 

Duduk Perlis pun ada masa jem tapi masih ada masa lain lapang dan tenteram. Jem memang tak boleh elak sebab dunia dah maju, orang pun nak maju. Semua berkenderaan sana-sini. Rakyat pulak makin bertambah jadi kita redha je la perubahan yang berlaku.

Masa duduk di Kota Bharu selama seminggu lebih hari tu, dapat la jalan-jalan juga. Jem-jem juga tapi masih boleh masuk dengan Zumal ni. Mungkin kerana negeri serambi Mekah agaknya. Sebab tu rasa tak stress.

Arifah Tomyam Seafood 

Menjamu selera dengan Abe Mat
Masa dekat Kelantan, Abe Mat ni mangsa Zumal untuk pergi jalan-jalan 😁 Abe Mat ni sepupu ayah saudara Zumal yang tinggal di KB. Abe Mat je free sebab dia kerja malam.

Zumal dengan Pak Cik (ayah saudara)
Ada juga jalan-jalan dengan ayah saudara dan mak saudara dekat sana tapi banyak tempat makan cuma tak banyak gambar sebab fon selalu buat hal. Kerja makan je. Hehe 😁 Gambar di atas tu di Pantai Bachok. Kami pergi lunch.

Masa lunch di Su Warung Nasi Kerabu Ketereh

Ada hari lepas tu kami ke Ketereh, pak cik nak bawak try nasi kerabu yang special dekat situ. Zumal makan nasi kerabu daging, memang terbaik la. Daging pun lembut. Masa dekat sana terserempat Abe Kamarool Haji Yusoff sorang pelakon veteran. Kalau cerita-cerita gangster dulu-dulu dia mesti ada. Sekarang pun aktif lagi. Peramah orangnya. Lepas makan tu kami pergi berendam di kolam air panas pulak. Dekat-dekat situ je la. 
Ikut pak cik memborong buah-buah di Sg Golok

Ni dekat Kompleks Imigresen Sg Golok

Kami juga jalan-jalan di Sg Golok, gambar kat FB dan IG je yer. Jalan sana beli buah-buah je. Murah dari beli dalam Malaysia tau. Bayangkan manggis RM1 je sekilo, dekat belah Malaysia mana jumpa harga tu. Yang lain pun murah juga. Ok la nanti Zumal kongsi cerita lagi.

You May Also Like

0 ulasan