MEMBANTU DIRI SENDIRI

by - 5:43 PTG

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Lama Zumal tak berkongsi melalui blog ini kan? Hmm. Hari ni Zumal nak kongsikan satu topik buat anda semua. Membantu Diri Sendiri.

Bagaimana untuk membantu diri sendiri??? Sebelum kita membantu orang lain adalah wajar kita membantu diri kita sendiri. 

Bagaimana? Kita sememangnya telah selalu membantu orang lain tanpa kita sedari. Kita selalu berbelanja, beli makanan, minuman, barang dapur, penjagaan diri, dan lain-lain sebenarnya kita dah membantu peniaga tersebut. 

Kita tanpa sedari berada dalam kerugian. Kerugian yang bagaimana? Peniaga perolehi untung melalui pembelian kita tapi kita sekadar mendapat barang tanpa pulangan lain. 

Kenapa kita perlu teruskan berada dalam kerugian? Zumal syorkan anda berubah kepada lifestyle yang lebih baik. Misalnya jika anda topup anda dapat semula wang dalam bentuk bonus yang membolehkan anda gunakan untuk perkara lain pula. 

Begitu juga dengan pelbagai barang yang anda selalu shopping tu dan dapatkan semula keuntungan pada diri anda dan kongsikan kepada kaum keluarga dan rakan-rakan supaya mereka membantu diri mereka juga dan disamping itu anda juga membantu mereka semua. Nak tahu bagaimana? Kenalah WhatsApp 0125747869.

You May Also Like

8 ulasan