ALAHAI

by - 10:00 PG

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie nak cerita pasal kejadian semalam dan sebelumnya. 

Boboboy 


Di rumah Zumal ada lebih kurang 17 ekor kucing sekarang nie. Ibu ada 2 ja. Teh dan Kabu. Anak Kabu tu sekor ja, selebihnya anak Teh. 

Anak sulung jantan Teh namanya Boboy. Boboy nie paling disayangi tok Zumal. Selalu dimanjakan. Dua hari lalu Boboy bergaduh 2 kali. Dalam 2 kali juga Boboy jatuh longkang. Kesian Boboy tu. 

Hari nie pula Boboy keluar rumah dari pagi tak balik-balik sampai malam. Tok dia dah risau la. Dalam pukul 7.00 malam tok call sambil nangis-nangis beritahu Boboy belum balik.

Zumal pun tutup kiosk awal sebab nak balik. Risaukan tok tu. Boboy dah besar dah confirm ok punya. Sampai Zumal kat rumah, Boboy pun sampai juga. Alahai Boboy.

Kalau korang nak tahu dalam berbelas ekor kucing Zumal  Boboy nie paling demand nak makan. Boboy hanya makan ayam goreng je tau. Kucinta tu adik-adik Boboy je makan. Sekian...

You May Also Like

1 ulasan

  1. tok zumal pilih kasih yer ... sayang boboy lebih :)

    p/s: banyaknya 17 ekor kucing :)

    BalasPadam